divendres, 20 d’octubre del 2017

Entrevista al cap d'estudis, Iban Masachs



Quin tipus de canvi ha estat per tu passar de tutor de nens de primer d'ESO a ser cap d'estudis?
Ha estat un canvi brutal, ja que abans tenia temps lliure entre classes i ara no puc respirar en tot el matí, però en canvi tinc bastant més temps a casa per fer altres coses.

Com has arribat a ser cap d'estudis?
L'antic cap d'estudis, el Toni Riobot, s'anava a jubilar i la directora, la Concha Fernández, m'ho va demanar. Al principi em va costar una mica acceptar perquè no sabia si ho podria fer, però al final em vaig decidir i ho vaig acceptar.

Des que ets cap d'estudis, tens un tracte diferent amb els alumnes?
Intento que no, però és inevitable que sigui diferent, perquè estic més seriós i m'enfado més sovint, això és evident.

Quant de temps portes treballant a l'institut?
Aquest és el setè any.

Qué et va motivar a ser professor?
No ho tenia clar, però vaig començar a fer classes particulars molt jove i vaig veure que m'agradava ajudar els alumnes a entendre les matemàtiques i la física i quan ja vaig començar a treballar com professor, em vaig adonar que era una feina que realment m'agradava.

Quines són les teves perspectives de futur en aquest institut?
Bàsicament, seguir aquí treballant, aprenent a fer-ho cada cop millor, aprendre noves metodologies i, si pot ser, quedar-me aquí fins que em jubili.

Si poguessis tornar al passat,  triaries ser professor?
Segurament sí, no sé si seria professor de biologia, potser m'hagués agradat estudiar matemàtiques o física, però professor, ara que conec la professió, sí que ho seria.

Has pensat a dedicar-te a una altre cosa?
Ara ja no, però quan vaig acabar la carrera sí, tenia els meus dubtes, no sabia si quedar-me a la facultat, si fer recerca en geologia, si anar a treballar a alguna empresa, però ara ja fa temps que no penso en dedicar-me a una altre cosa.

Tens bona relació amb la resta del professorat?
Boníssima.

Creus que el comportament dels professors amb els alumnes és bo?
Crec que en general sí, però sempre hi ha algun alumne que es queixa d'algun professor. Tots som humans i és possible que un professor un dia estigui especialment nerviós. Tot i que siguin casos excepcionals, això pot portar problemes a l'alumne i a la seva família, però jo crec que en general el tracte és bo.



Blanca Zendrera 4.4
Salvador Rius 4.3
Carla Fiol 4.4






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada