dimarts, 15 de novembre del 2016

Taller d'Arts Escèniques


El taller d'arts escèniques és un taller de teatre que és nou aquest curs.
En ell es practiquen diferents aspectes  i tècniques teatrals com són: la inexpresivitat,  guions preparats… (de moment).
Qui dirigeix el taller és la Joana Busquets, la profesora d'alemany de l'institut
ENTREVISTA A LA JOANA

  •  Per vas iniciar el projecte de teatre? Com et va venir la idea de fer el projecte? El vaig iniciar perquè va haver-hi un dia que vaig pensar què era el jo recordava quan anava a l'institut, la cosa que més m'havia influit o agradat i el que em venia sempre al cap,  era una obra de teatre que va ser la meva gran experiència. Llavors vaig pensar que potser era una bona  idea per als meus alumnes.

  • Quins eren els objectius
        Passar-ho bé i gaudir.

  • T'interessaria continuar fent aquest projecte?
Si. La continuïtat és molt important en aquest tipus d'activitats, així és la manera no de haver de partir de zero cada curs. Els nous membres de la companyia aprenen moltisím dels que ja porten un temps.


  • Et va costar posar-la en pràctica?
                 No va costar gens perquè el grup d'alumnes estava molt interessat i tot camina                      sol.
  • Ho havies fet abans?
Abans de la companyia que tenim ara havia fet dos muntatges dins de l'assignatura d'alemany al institut Menéndez y Pelayo i al meu antic institut havia fet dos muntatges més.

  • Alguna vegada has treballat de forma professional?

Si, una vegada vaig fer una òpera, però vaig fer només de cor i van ser nomes tres representacions que es van fer a Barcelona, Reus i Andorra.

  • Com et va semblar que van fer la obra de teatre?
Ho van fer meravellosament bé.

  • Et va costar adaptar el guió de Hamlet? Com ho vas fer?

A veure, per adaptar un guió de Shakespeare evidentment es necessita molta paciència perquè es una cosa molt complicada. El primer en tenir en compte és quanta gent hi participa, i intentar que quadrin els papers i que tothom pugui participar-hi. Evidentment sí que va ser difícil i l'adaptació es va anar fent al llarg de tot un any, és a dir, a mesura que anàvem prosperant i aprenent noves escenes.
En principi no sabíem si el personatge que interpretava el Hamlet tindria tanta memòria per recordar tot el que hauria de dir a l'obra.

  • Quan temps us portar preparar la obra de Hamlet?

Un any, tot un curs.

  • Quantes vegades ho heu representat?

L'hem representada tres vegades a l'institut i una vegada
parcialment a Saragossa en un congrès de teatre.

  • Com vas triar qui feia cada paper?

Al principi provàvem escenes, ens anàvem intercanviant i tothom
deia una mica quin paper vol fer i si tenia temps per dedicar-se
a   fer un paper principal.


Sasha Quintana i Simón Arboleda

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada