dilluns, 26 de març del 2018

Entrevista al professor Vicent Vallés, coordinador del Batxibac.



Bon dia, Vicent, i gràcies per concedir-nos l'entrevista.
Gràcies a vosaltres.


Quina és la teva opinió sobre aquest centre? Crec que el centre en abstracte no existeix, el centre som nosaltres. 


Quant de temps portes treballant en aquest institut?
Dos anys.

Has treballat abans en altres centres?
Sí, he treballat en altres centres tant públics com privats.

Quines diferències hi veus comparats amb aquest? He treballat igual de bé tant en la pública com en la privada, és igual, al menys als llocs on jo he estat.


T'agrada la teva feina? Què és el que més t'agrada?
Sí, m'agrada molt. El que més m'agrada és estar en contacte amb la joventut, és una manera d'estar en contacte amb la societat del futur.


Sempre has volgut ser profesor? No, jo pensava que no m'agradaria ser professor quan estudiava.


Abans de ser professor, t'has dedicat alguna altre cosa? Doncs sí, em dedicava al món de l'espectacle.

Què t'aportava aquesta feina? Molta diversió i oportunitats de viatjar per tota Europa.


En quin moment vas decidir ser professor de secundària? En el moment que va faltar la meva mare jo portava molts anys dedicant-me al ball i vaig pensar que ja que tenia una carrera de francès, que m'agradava molt, podria dedicar-m'hi. Vaig fer, llavors, el màster de d'ensenyament de secundària i aquí, al Menéndez, vaig fer les primeres pràctiques. 


Alguna vegada has treballat amb nens i nenes de primària? Sí, he treballat amb nens i nenes de cinquè i sisè, fent un taller d'una hora a la setmana.


Quines són les principal diferències en quant a treballar a secundària? La principal diferència que es nota és l'edat, perque els alumnes de secundària són adolescents o pre-adolescents i es tracta de edats molts complicades.


Creus que és més difícil? Sí, i tant, per tot això que he dit, és més difícil fer classe a secundària.


Què ens pots explicar sobre el Batxibac

 

 
El Batxibac és una opció de Batxillerat que et permet treure't el batxillerat espanyol i el francès al mateix temps, i així es pot accedir a universitats franceses sense fer selectivitat. A partir d'un acord entre el govern espanyol i francès, es divideixen les hores de classe i un terç d'aquestes hores es fa en francès. Per exemple, es fa com a primera llengua el francès, literatura francesa i la tutoria en francès, i desprès les altres classes es fan en català o castellà. 

Creus que és una bona iniciativa?Jo crec que és una molt bona iniciativa perquè et permet aconseguir tant el títol francès com l'espanyol i és una oportunitat fantàstica que ho podem fer, ja que no està disponible a molts instituts.


Lucia Monteoliva, 4.1 i Ainhoa Garcia, 4.2

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada