diumenge, 4 de març del 2018

Entrevistem a Nani Cruz, professora nouvinguda aquest curs.

Quins estudis vas escollir i per què?

Vaig escollir estudiar història per raons familiars. Els meus pares no em van voler pagar cap carrera, però jo era molt estudiosa i, com que m'agradava molt ser professora, vaig decidir treballar i al mateix temps estudiar. 

Els treballs socials estan fets per a mi. També volia ser metge, però era molt complicat compaginar el fet de treballar amb aquests estudis i, a més, sóc massa sensible per aquesta feina i veure sang o veure algú morir hagués estat molt difícil.

Per què vas voler ensenyar història? 
Jo vaig tenir una professora de joveneta que m'agradava molt com explicava i això em va influir. També a la vida real m'ha servit molt haver ensenyat història. M'agrada la història antiga, la geografia i l'antropologia.  
Quant de temps portes fent classe? 
Porto trenta anys ensenyant. Vaig començar a fer classe amb 21 anys. 

En el temps que portes aquí, que t'ha semblat aquest institut? 
Tenia moltes ganes de venir a aquest institut ja que havia sentit que els professors adaptaven els llibres per els alumnes i sempre havia tingut molt bones referències. A més, el barri m'agrada molt.

He estat durant molts anys intentant entrar i demanant-ho. Crec que és un institut molt gran, però al mateix temps acollidor.  
Quin és el tema que t'agrada més explicar?
M'apassiona la història antiga i la prehistòria, encara que la història de Roma no m'agrada tant. Trobo la història molt màgica, es com Indiana Jones: anar descobrint coses.
Hi ha molta diferència entre els altres instituts on has treballat i aquest?
He treballat a tants llocs que ja ho he viscut quasi tot, però és dels millors instituts on he estat  fins ara. El tipus d'alumnat m'agrada molt.
T'has sentit acollida, tant per part dels professors com dels alumnes?
Sí. La directiva és molt bona i m'han acollit molt bé i amb els alumnes m'agrada tenir bona relació, tot i que hi ha alguns que no es comporten correctament, però a banda d'això, m'he sentit molt bé durant aquest any.  
Cóm et definiries com a persona?
Crec que sóc molt sensible i molt carinyosa amb les coses que m'agraden i amoixo molt les meves coses. També sóc molt endreçada i molt presumida.
Estic molt il·lusionada amb la història, tot i que porto molt de temps, però encara tinc ganes de explicar-la. De vegades penso, què serà de mi quan acabi la feina i em jubili?
Moltes gràcies per aquesta entrevista, Nani.


 
Bernat Martínez, 4.3 i Joan Valls 4.4

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada